esmaspäev, 3. november 2014
Tunnitöö - animafilm
I) Animafilm mida see tähendab? – Teisisõnu multifilm. Joonistustel, nukkudel, piltidel, kollaažidel jne põhinev film.
II) Leidke 3 animafilmi, mida saaks õppetöös kasutada. a) Millises aines saaks animatsioonifilmi kasutada ja milliste pädevuste arendamiseks? Tuginege RÕKile! Millist osa animatsioonist või kogu filmi!
b) Iga filmi kohta tooge lühike näide! Kolmest näitest vähemalt üks peab olema Eesti animafilmi kohta!
1) „Jõumeeste puder“
Aine: Eesti keel
Antud animatsiooniga saaks õpilastele teha järgneva ülesande: Laseme multifilmil kesta 5.58 minutini ning laseme lastel loole põneva lõpu ise välja mõelda (individuaalne töö). Lisaks saab õpilastele rääkida sellest kui kasulik on hommikusöögi söömine.
Pädevused: Oskab videost leida ja mõista seal sisalduvat teavet ning kasutada seda. Arendab laste loovust. Aitab väärtustada õpilastel söögikordade olulisust.
2) „Jänku-Juss peseb käsi“
Aine: Eesti keel
Antud animatsiooniga saame rääkida õpilastele puhtuse olulisusest, miks see vajalik on ning millal ja miks tuleks käsi pesta. Räägime ka sellest milleks käte pesemine hea on ning mis võib juhtuda kui enda eest mitte hoolitseda. Siin saame tuua arutellu üldise hügieeni (hambad, jalad jne) ning sellest lähemalt rääkida.
Pädevused: Peab lugu hügieenist. Suudab laskuda arutellu. Hoolitseb oma välimuse ja tervise eest ning tahab olla terve.
3) „Minu sõber vihmavari“
Aine: Eesti keel
Antud lugu võiksime näidata sõbrapäeval (täispikkuses) ning arutleda lastega sõprusest. „Mida tegi peategelane põrsas valesti?“ „Mida üritatakse öelda selle animatsiooniga?“, „Kuidas oleksid käitunud sina 1)elevandina 2)põrsana 3)teiste sõpradena (kõrvaltvaatajad)?“ Edasi räägivad õpilased enda parimatest sõpradest (näidata pilti sõbrast), headest tegudest, mälestustest ja seiklustest (kodus on ettevalmistatud esitlus)
Pädevused: Õpib väärtustama sõprussuhteid. On teistega viisakas, täidab lubadusi, ei naeruväärista inimesi ega kiusa. Oskab arutleda erinevatel teemadel ning arendab esinemisoskust (kui klassi ette tuleb)
V) Analüüsige ka ühe vabalt valitud animatsiooni, mis teie rühmakaaslaste tehtud nende küsimuste valguses.
Animatsioon „Plastik“
a) Millises aines kasutada? – Loodusõpetus
b) Millises klassis? – 3. klass
c) Mis teema juures? Mis oleksid need küsimused mida arutaksite? – Tunniteema: „Hoides loodust, säästad ennast!“. Küsimused: „Mis juhtus animatsioonis?“ „Mida tegi animatsioonis olev tegelane valesti?“, „Kuhu tuleb viia taara?“, „Kuidas saad sina aidata kaasa looduse hoidmisele?“
d) Lähtuge RÕKist ning tooge välja, kuidas see animatsioon saaks toetada I kooliastmes taotletavaid pädevusi (paragrahv 4, paragrahv 7) –
Õpilane teab kuidas käituda loodust hoidvalt. Oskab hoida puhtust ja korda oma koduümbruses (ja ka mujal). Oskab videost leida ja mõista seal sisalduvat teavet.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Tunnitöö arvestatud
VastaKustuta