pühapäev, 30. november 2014

E-õpe: animatsioon

Minu animatsiooni võite leida siit!

Tegin selle animatsiooni, sest praegu pimedatel aegadel on vajalik, et sa oleksid liigeldes nähtav. Eriti tuleb seda rääkida noorematele lastele, sest mõnikord võivad nad liigeldes oma ülesanded ära unustada (teed ületades ei jookse, tuleb vaadata teed, enne kui ületad jne).
Minu animatsiooni saab kasutada just pimedamatel aastaaegadel. See aitaks lastele meelde tuletada, kui oluline on helkuri olemasolu ning kuidas liikluses käituda. Sellest teemast saab rääkida eesti keeles, inglise keeles (vanemate õpilastega), looduses/inimese õpetuses. Lapsed saavad näiteks kirjutada jutukese "Mina kui ohutu liikleja". Kinldasti tuleb lastega ka teha tabeli: mida liikluses vältida ning kuidas tuleks käituda. Võib selle teema üldse tuua kokku ohtlike olukordadega ning kuidas neid vältida (tulekahju, mingi avarii, hädaabi numbrid, kuidas toime tulla jne). Kuna koolidel on tavaliselt õppepäevad, kuidas tulekahju korral käituda, evakueerimine jne, siis sellise ohutuse teema saab ka samal päeval ette võtta (kasutada ära seda poolikut tundi).

Eesmärgid:  
Õpilane oskab ohtlikke olukordi vältida ja ohuolukorras abi kutsuda, oskab ohutult liigelda
Õpilane suudab tekstidest leida ja mõista seal sisalduvat teavet (sealhulgas andmeid, termineid, tegelasi, tegevusi, sündmusi ning nende aega ja kohta) ning seda suuliselt ja kirjalikult esitada.
Õpilane oskab ohutult liigelda (teab kummal pool teed peab käima, kui on maanteel; helkur; vasakule-paremale vaatamine enne ülekäiguraja ületamist). 
Õpilane suudab oma arvamust avaldada ning argumenteerida. 

Pädevused: 
Kindlasti toetab see sotsiaalset pädevust, õpilane oskab osutada vajaduse korral abi ning helistada hädaabisse, räägib ka teistele kuidas liigelda ohutult ning helkuri olemasolust. Enesemäärtatluspädevust - laps oskab ohutult liigelda ning on liikuses vastutustundlik, teab reegleid ning kannab helkurit. Suhtluspädevust - õpilane suudab klassis kaasa rääkida ning enda seisukohti avaldada, kuulab oma klassikaaslaste arvamusi ilma, et vahele segaks ning vajadusel ka argumenteerida.  Õpipädevust - laps oskab teha vahet heal ja halval liiklejal, kuidas ei tohi teed ületada jne. Laps oskab probleemi lahendada ning analüüsib oma teadmisi ning alati täiendab neid. 
Väärtuspädevust - laps hoolib oma lähedastest ning mõistab kui oluline on liigelda ohutult.

1 kommentaar:

  1. NB! Kindlasti siis tundi ka PÄRIS helkur kaasa. IKT vahendid võimaldavad illustreerida, aga käega katsutav kogemus ei tohiks puududa.
    Tegevus arvestatud.

    VastaKustuta