Aine: eesti keel
Tunni teema: Jutu lõpu kirjutamine animatsiooni põhjal.
Tegevuse eesmärk: Arendada laste kuulamisoskust, tähelepanu ja loovust. Tutvustada lastele vanema aja multikaid.
ITK vahendid: Arvuti, kõlarid, smart-tahvel
Tegevuse põhjendus: Kasutame animatsiooni "Jõumeeste puder". Me saame teada, kas lapsed tunnevad meie vanemate aegseid multikaid (nt "Gena ja Potsataja"). Ühtlasi arendame laste loovust sellega, et lapsed peavad mõtlema jutule põneva lõpu. Kuna lapsed kirjutavad meile jutu, saame me ka kontrollida laste õigekirja ja lause moodustamist.
Tegevuse kirjeldus ja selle põhjendus: Alustame tundi küsimusega "Kas keegi on vaadanud vanaaegseid multikaid?" Eeldame, et vähemalt paar last vastavad jaatavalt. Pöördume nende laste poole, kes vastasid jaatavalt ning uurime lähemalt nende multikate kohta (multika nime). Kui lapsed on ära vastanud mainime enda lemmikud vanaaegsed multikad.
Kirjutame tahvlile animatsiooni pealkirja, millega me tunnis tegelema hakkame. Me valisime välja multifilmi "Jõumeeste puder" ning kohe alguses küsime me lastelt "Millest see multifilm rääkida võiks?" seejärel räägime natuke multifilmi olemusest: mis aastal tehtud on ning mis maa film on. Kogu see osa võtab kokku umbes 10 minutit.
Paneme arvutist multifilmi käima, lapsed näevad seda smart-tahvlilt. Nende ülesandeks on multifilmi vaadata tähelepanelikult. Me laseme multifilmil kesta kuni 5.58 minutini ning siis paneme selle kinni. Nüüd ütleme lastele, mis on nende tunni ülesanne: kirjutada väike jutuke, millest hakkab jutu peategelane Mitja rääkima (mis juhtus Mitjaga, kui ta putru ei söönud)? Kui lapsed kirjutavad oma jutukesi, käime me mööda klassi ringi ning julgustame lapsi loovad olema.
Kui jutud on valmis, laseme vabatahtlikel oma jutu ette lugeda. Vabatahtlikud tõstavad käed ning meie valime nende hulgast paar tükki välja (olenevalt kui palju aega meil on jäänud). Kui jutud on ette kantud, siis laseme me lastele muinasjutu lõpu. Kui muinasjutt saab läbi küsime lastelt: "Mida te õppisite sellest multifilmist?"
Multifilmi link on siin
Tagasiside Teie animatsioonitunnile. Oma eneseanalüüsis oled suhteliselt mitmekülgselt kirjeldanud seda, millega hakkama saite ja kuidas tund õnnestus. Tunni algul ikka kartsin ka natuke, kuidas selline multika vaatamine õppetöös õnnestub ja ega filmi vaatamise ajal tekkisid mul ikka väga mitmed küsimused - nt tabasin end filmi jälgides mõtetelt, kas see kuidas peategelased räägivad on ikka eetiliselt korrektne, st eeskujulik? ja kui pikalt peaks koolis multikat vaatama? jne Samas nähes õpilaste huvi ja valmisolekut filmi näha ning millised loomingulised tööd selle tulemusel valmisid - hajutas igasugused kahtlused. Rääkisime pärast tundi ka paarist mõtlemiskohast. Enne animatsiooni vaatamist võiks vaatamisele kaasa anda ühe suunava küsimuse/mõtte, kasvõi ses osas, mis neid ees ootama hakkab pärast filmi. Kui filmivaatamise katkestasite, siis oleks võinud ka natuke arutada, mida nad nägid selles õpetlikus filmis või mis isiklikke kogemusi see film neis äratas jne. Võib-olla natuke monkreetsemalt oleks võinud tunni lõpus kõlama jääda ka animatsiooni peamine sõnum. Teie tund oli õpetlik, huvitav ja väga loominguline, just isetegemise mõttes. Olete õpetajatena positiivsed, hakkajad ja teatahtlikud. Rõõmu
VastaKustuta